Veelgestelde vragen
Zijn de genoemde formaten fotomaten of is het de buitenkant van de lijst?
Klik hier voor uitleg over het bestellen van een fotolijst op maat.
De afmetingen in het filter zijn de fotoformaten, dus een foto van 30x40 cm past in een lijst met formaat 30x40cm.
De randbreedte van de lijst komt hier bij op. Houdt u er wel rekening mee dat er bij elke lijst een sponning overlap is. Dit is variabel, afhankelijk van de soort lijst. Vaak is het 5 mm tot 10 mm.
Dit betekent dat er uiteindelijk wat minder zichtbaar wordt van de foto. Bijvoorbeeld een lijst van 30x40 cm krijgt ongeveer een zichtmaat van 29x39 cm. Wilt u liever een zichtmaat of buitenmaat bestellen dan is dat bij ons ook mogelijk, wij maken al onze fotolijsten in eigen lijstenmakerij. LET OP: Het bestellen van een zichtmaat of buitenmaat is niet rechtsreeks via de webshop mogelijk. U dient hierdoor per mail contact op te nemen.
Hoe bestel ik een passepartout bij een fotolijst?
Wanneer u bijvoorbeeld een foto heeft in het formaat 30x40 cm, dan worden het passe-partout en de fotolijst 40x50 cm. De uitsnede van het passe-partout wordt in dit geval 29x39 cm, zodat de foto in het formaat 30x40 cm goed achter de opening bevestigd kan worden en de lijst
en de buitenmaat van het passe-partout 40x50 cm. Klik hier voor uitleg over het monteren van een passe-partout.
Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?
Wij hebben in principe al het materiaal op voorraad. Hierdoor kunnen wij uw bestelling snel klaarmaken. De levertijd staat vermeld bij de producten. Doorgaans is dit 1-3 werkdagen. Wanneer u een bestelling plaatst met daarin meerdere producten, dan geldt de langste levertijd. U krijgt bericht per mail als uw bestelling onderweg is. Bij grotere aantallen zullen wij een levertijd met u afspreken.
Ik heb een bedrijf, kunnen wij ook op rekening kopen?
Dit behoort tot de mogelijkheden, neemt u hiervoor per mail of telefoon contact met ons op
Ik heb een bedrijf in België. Kan ik zonder BTW kopen?
Ja, dat kan. U kunt uw btw nummer invullen, de btw zal dan automatisch op €0,00 komen te staan.
Wat zijn de verzendkosten die ik moet betalen?
Wij hanteren ten eerste geen minimum orderwaarde, bij een bestelling onder de €49,- brengen wij u slechts €5,95 in rekening voor het versturen van bestellingen.
Aangezien wij met een zeer breekbaar product werken zijn wij gebonden om kwaliteitsmateriaal voor verpakking te gebruiken om uw bestelling zonder schade te bezorgen.
Deze €5,95 zijn slechts een kleine bijdrage in de daadwerkelijke kosten. Voor bestellingen vanaf €49,- rekenen wij helemaal geen verzendkosten. Voor onze Belgische klanten
geldt een grens van €75 en de verzendkosten zijn onder dat bedrag €6,95.
Mijn fotolijst is met glasbreuk of andere schade aangekomen, wat moet ik doen?
Gelukkig komt dit bij ons zeer weinig voor, maar wanneer het voorkomt dient u deze schade direct, doch uiterlijk binnen 3 dagen, aan ons te melden via de mail (u kunt gewoon
antwoorden op een verzendbericht wat u van ons heeft ontvangen). Voeg hierbij een foto toe van de kapotte lijst(en) en alle verpakkingsmaterialen.
Haal de lijst niet uit de originele verpakking!! Wij nemen alleen schades in behandeling van lijsten die nog in de originele verpakking zitten!!
Na ontvangst van uw melding zullen wij de schade zo spoedig mogelijk beoordelen en een oplossing bieden.
Ik wil mijn bestelling graag terugsturen, welk adres moet ik daarvoor gebruiken?
Om uw bestelling te retourneren, meldt u de retour eerst per e-mail bij ons aan. Wij beoordelen of de producten in aanmerking komen voor retour. Vervolgens ontvangt u van ons snel de benodigde retourinstructies. De kosten van de retourzending zijn voor uw eigen rekening.